در دنیای بازاریابی و تبلیغات، استندهای نمایشگاهی در تمامی محیط های نمایشگاهی و غرفه های مختلف به منظور اهداف مختلف در تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند. وجود انواع استند نمایشگاهی برای موارد زیر ضروری است:
1- جلب توجه مخاطبان
2- ارائه و نمایش اطلاعات
3- حصول اطمینان از رسیدن پیام شما به مخاطبانتان
انتخاب یک طراحی صحیح برای استندهای نمایشگاهی میتواند تفاوت بین یک بازاریابی موفق و یک سرمایه گذاری نادرست را نشان دهد.
آیا شما در یک نمایشگاه صاحب غرفه هستید؟ یا قصدتان تبلیغات در مراکز خرید است؟ یا اینکه قصد دارید توجه مخاطبانتان را در بزرگراه ها به تلبیغ برندتان جلب کنید؟ برنامه و پلتفرم شما برای این کار چیست؟
برای هرکدام از این موارد استندها و سازه های تبلیغاتی میتواند بهترین مورد باشد. در این مقاله ما به بررسی یکی از بهترین عناصر تبلیغات یعنی انواع استند نمایشگاهی میپردازیم.
1- استندهای قابل انعطاف
2- استندهای پول آپ
3- استندهای پاپ آپ
4- نمایش استند بصورت پوستر
5- نمایش استند بصورت بورد یا تابلو
6- ساخت انواع استند نمایشگاهی با استفاده از کابل و میله
7- استندهای ستونی
8- استند بروشور
9- استند بصورت علائم در فضای باز
حال به بیان انواع استند نمایشگاهی که در بالا ذکر شده است میپردازیم:
این نوع استندها بطرز قابل توجهی انعطاف پذیری زیادی دارند. طوری که شما میتوانید با استفاده از آنها چند استند را بطور همزمان در حالتی زیبا و بدون هیچ مشکلی به نمایش بگذراید. این استندها برای نمایش در غرفه های نمایشگاهی بسیار ایده ال هستند. همچنین برای تبلیغاتی مناسب است که شما توانایی دستکاری در اندازه و نوع شکل آنها را دارید. صفحه نمایشهای تلویزیون یکی از بهترین مکانها برای تبلیغات بدین صورت است. و باعث تعامل شما با مخاطب خواهد شد.
استند پول آپ از انواع استند نمایشگاهی، بسیار مقرون به صرفه و سبک وزن است. استندهای پول آپ برای نمایشهای مکرر در سازمانها و شرکتها و همچنین کنفرانسها مناسب است. این استندها به راحتی قابل نصب و جمع کردن و همچنین حمل کردن است.
این نوع استندها برای نمایش در کنفرانسها بسیار ایده ال هستند. دلیل آن این است که میتوانند پس زمینه مناسبی را برای محیط کنفرانس ایجاد کنند. از استندهای پاپ آپ در نمایشگاه ها و و تبلیغات مختلف دیگر نیز استفاده میشود. علاوه بر این، استندهای پاپ آپ دارای صفحه نمایش مسطحی هستند که برای نمایش در تلویزیون نیز بسیار مناسب میباشند. اگر طراحی خلاقانه ای در این استندها بکار برده شود میتوانند برای نمایشگاه های تجاری نیز ایده ال باشند.
پوسترها میتوانند یک مکمل خوب برای استندهای تبلیغاتی باشند. پوستراستندها این امکان را برای شما فراهم میکنند تا تبلیغاتی را که مدنظر شماست اما نمیتوان آنها را به عنوان تبلیغات اصلی نمایش داد، در کنار تبلیغات اصلی بصورت پوستر نمایش داد و فضای زیبایی را در کنار استندهای اصلی ایجاد کرد. در حقیقت با استفاده از پوستراستندها شما میتوانید یک نمایش چندگانه یا چند وجهی یا ترکیبی از تبلیغات خود داشته باشید و اطلاعات محصولاتتان و برندتان را در آنها بگنجانید.
بوردهای نمایشی و تبلیغاتی برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرند. نصب انواع پوسترها، اطلاعات راجع به محصولات، تبلیغ محصولات بصورت جداگانه میتوانند از اهداف این استفاده از این بوردها باشند که توجه مخاطبان را جلب میکنند. اما شاید مهمترین هدف استفاده از این بوردها که آنها را معروف کرده، کاربرد و استفاده آموزشی آنهاست. به گونه ای که در مدارس یا دانشگاه ها و مکانها و ارگانهای آموزشی مختلف، وجود این بوردها برای اطلاع رسانی و اهداف دیگر ضروری میباشد. همچنین به ارگانهای آموزشی این اجازه را میدهند تا هر روز اطلاعات موجود در این بوردها را آپدیت کنند.
این نوع استندها برای آژانسهای املاک و رستورانها بسیار مناسب هستند. این استندها برای تبلیغات پنجره مانند طراحی شده اند. این استندها اغلب دو طرفه هستند و این امکان را فراهم میکنند تا آژانسهای املاک یا رستورانها تبلیغات خود را هم برای افراد داخل آن مکانها به نمایش بگذارند و هم برای افراد خارج از این مکانها و درحقیقت قدرت تبلیغات را دو برابر کنند.
در نمایشگاه های تجاری، کنفرانسها و رویدادها و گفتگوهای رسانه ای از این استندها برای نمایش در پس زمینه استفاده میشود. این استندها میتوانند با لوگو یا نام شرکت مورد نظر یا یک برچسب خاص تزئین شوند.
از استندهای بروشوری هم در نمایشگاه های تجاری و هم در اداره یا دفاتر میتوان استفاده کرد. هر شرکت میتواند بطور اختصاصی این استندهای بروشوری را برای مخاطبان هدفش طراحی کند. استندهای بروشوری شاید ساده باشند ولی روش تبلیغات در آنها پیچیده است.
بسیاری از بازاریابیها میتواند در فضای باز برگزار شود. بنابراین برای تبلیغات در این فضاها باید از استندهایی استفاده کرد که متناسب با آب و هوای منطقه باشد. یعنی میتواند با دوام و محکم باشد یا بالعکس. برای این فضاها علائم تبلیغاتی مناسبی وجود دارد. برای مثال بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در خیابانها. سایز و اندازه این استندها باید متناسب با مکان مورد نظر باشد.
برای مثال در پیاده رو ها باید به نسبت کوچک و قابل دیدن باشد، به گونه ای که مخاطب برای دیدن آن به زحمت نیفتد. یا در جاده ها و بزرگراه ها باید متناسب با فضای این مکانها به نسبت بزرگ باشد، تا افراد بتوانند هنگام عبور از کنار این بیلبوردها، آنها را به راحتی ببینند.
همانطور که ملاحظه کردید انواع استند نمایشگاهی را برای شما بیان کرده و ویژگی های مرتبط با هریک را شرح دادیم. حال انتخاب با شماست. نیاز شما به کدام نوع است؟ آیا شما یک غرفه نمایشگاهی دارید یا قصد تبلیغات در یک کنفرانس را دارید یا اینکه میخواهید در فضای باز تبلیغات برند خودتان را انجام دهید؟
هوران گرافیک میتواند شما را در زمینه انتخاب استند مورد نظرتان راهنمایی کرده و به شما مشورت بدهد. امیدواریم که از این مظلب لذت برده باشید.