• خانه
  • بسته بندی
    • بسته بندی آماده
      • ساک دستی مقوایی آماده
      • ساک‌دستی پارچه‌ای آماده
      • جعبه کیبوردی خام
    • ساک دستی مقوایی
    • ساک دستی پارچه ای
    • کاغذ بسته بندی
    • چاپ روبان
    • مارک پارچه ای
    • تگ آویز
    • جعبه کیبوردی
    • پاکت پستی اختصاصی
  • لیبل و برچسب
    • لیبل سوپر گلاسه
    • لیبل پی وی سی
    • لیبل گچی
    • هولوگرام
    • برچسب اموال
    • لیبل پلی‌استر
    • لیبل شیشه ای
  • ست اداری
    • چاپ سربرگ
    • کارت ویزیت فوری
    • چاپ فاکتور و قبض
    • چاپ سی دی و دی وی دی
  • تبلیغات و بازاریابی
    • کاتالوگ
    • فولدر
  • طراحی
    • طراحی سایت
    • طراحی لوگو
    • نمونه کار لوگو
  • بج سینه
  • هوران کده
  • درباره ما
  • تماس با ما
✕
انواع چاپ دیجیتال
انواع چاپ دیجیتال و معرفی بهترین روش چاپ
جولای 7, 2019
تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال و چاپ افست چه تفاوت هایی دارند ؟
جولای 17, 2019
Categories
  • کارت ویزیت
Tags
  • چاپ کارت ویزیت
  • چاپ کارت ویزیت فوری
  • روش ساخت کارت ویزیت
  • ساخت کارت ویزیت
  • ساخت کارت ویزیت در خانه
  • سفارش کارت ویزیت
  • طراحی کارت ویزیت
  • قیمت کارت ویزیت
  • کارت ویزیت فوری
روش ثبت اطلاعات روی کارت ویزیت

در این مطلب از مطالب هوران گرافیک می خواهیم شما را با روشهای ثبت اطلاعات روی کارت ویزیت و به نوعی طراحی آن آشنا کنیم.

 

 

تاثیرات یک کارت ویزیت خوب

 

1- در یک کارت خوب نباید تنها به فکر دادن اطلاعات به مخاطب بود بلکه این یک فرصت عالی برای ارتباط گرفتن شما با مخاطبتان است. به همین دلیل است که ابزار و شبکه های دیجیتال هرگز جایگزین خوبی برای یک کارت ویزیت خوب نیستند و این به خاطر ارتباطی است که شما از طریق این کارت با مخاطب یا مشتری خودتان برقرار می کنید که شاید از طریق شبکه های دیجیتال هرگز برقرار نشود.

2- یک کارت ویزیت خوب از طریق انتقال اطلاعات صحیح درباره شما و کارتان و توانایی هایتان به مخاطب، بدون شک سبب توسعه و رونق در کسب و کارتان خواهد شد.

 

کارت ویزیت خوب

 

بنابراین کارتان را با یک قالب و طراحی زیبا و مناسب برای کارت آغاز کنید تا تاثیرات آن را در کار خود ملاحظه کنید.

اما چه اطلاعاتی باید روی یک کارت ویزیت قرار گیرد تا باعث جذب مخاطب شود؟ در این جا ما به هفت مورد اشاره کردیم که با رعایت آنها در طراحی و ثبت اطلاعات روی کارتتان می توانید یک کارت ویزیت جذاب و مشتری پسند ایجاد کنید:

 

 

1- لوگو و تگ لاین

 

گذاشتن لوگو و تگ لاین روی کارت ویزیت

 

قبل از فکر کردن به اینکه چه اطلاعاتی را روی کارتتان قرار دهید نیاز به گذاشتن لوگوی برندتان و جمله ای تاثیرگذار و مهم راجع به برندتان دارید که به اصطلاح به آن تگ لاین می گویند. اما چرا؟ دلیل این است که برای توسعه هر برندی ابتدا نیاز به شناساندن آن دارید و لوگو و تگ لاین، اولین قدم برای انجام این کار است.

هرکسی که کارت ویزیت متعلق به شما را در دست دارد باید بتواند برند شما که در واقع همان هویت شما محسوب می شود را بشناسد و تشخیص دهد. همین امر باعث ثبت برند شما در ذهن مخاطب شده و ممکن است در آینده هنگام دیدن محصولی از شما یا وب سایتی مربوط به شما فورا لوگوی موجود در کارت ویزیت شما را به خاطر آورد.

 

 

2- نام و عنوان کار

 

نام و عنوان کار روی کارت ویزیت

قرار دادن این قسمت در کارت بدیهی به نظر می رسد. اینطور نیست؟ اما اگر بدانید که اکثر افراد این موضوع را فراموش می کنند یا در گذاشتن آن دچار اشتباه می شوند شگفت زده خواهید شد.

ابتدا نام خود را قرار دهید. اگر نام شما علیرضا است اما ترجیح می دهید که شما را علی صدا کنند، دومی را روی کار تخود قرار دهید.

قرار دادن مشخصات روی کارت ویزیت بدین معنا نیست که شما شجره نامه خود را روی آن لیست کنید بلکه به مفهوم معرفی کوتاه شما برای مخاطبتان است تا با شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین خودتان را آنطور که می خواهید  دلخواهتان است معرفی کنید تا بعد از ارتباط گیری با مخاطب مشکلی پیش نیاید.

اما عنوان کار را چگونه بیان کنیم؟ به عنوان یک مترجم یا کارآفرین یا صاحب یک کسب و کار کوچک قطعا ایده های زیادی برای کار خود دارید. اما کدام یک از آنها را باید روی کارت بنویسید؟

روی کارت باید موضوعی از کارتان نوشته شود که در کار برای شما اولویت دارد.

اما اگر توانایی های دیگری دارید که می خواهید مخطبتان از آن آگاه شود و نمی توانید آنرا روی کارت ذکر نکنید، می توانید آنرا پس از عنوان اصلی کارتان بیاورید.

 

 

3- اطلاعات تماس

 

اطلاعات تماس روی کارت ویزیت

 

اطلاعات تماس به اصطلاح خوراک اصلی روی کارت ویزیت شما برای مخاطبتان است و با این اطلاعات شما چگونگی برقراری ارتباط را به آنها می گویید. اما این اطلاعات شامل چه مواردی است؟

همانطور که می دانید کارت ویزیت کارتی است که با یک دست به دست شدن ساده باعث برقراری ارتباط های بسیاری با شما خواهد شد. بنابراین شما نباید ایمیل یا تلفنی قرار دهید که مخاطبتان با سه نفر صحبت کند یا ارتباط برقرار کند تا نهایتا بخواهد با شما ارتباط بگیرد.

به عبارت دیگر اطلاعات تماس شما باید به گونه ای باشد که مخاطب بلافاصله و بطور مستقیم با شما ارتباط بگیرد.

اما درباره آدرس؛ آیا قرار دادن آن بهتر است یا قرار ندادن آن؟

این کاملا بستگی به نوع کار شما دارد. اگر شما دارای یک مغازه یا فروشگاه هستید که مشتری برای خرید و ارتباط با شما لازم است که حضور پیدا کند بهتر است که آدرس محل کار قرار داده شود اما بطور مثال اگر شما یک عکاس هستید، تنها ذکر منطقه فعالیت شما کافیست و اگر شما کارتان صرفا با اینترنت انجام می شود اصلا لزومی به ذکر آدرس روی کارت نیست.

 

 

4- وب سایت شما اما نه صفحه اصلی

 

وب سایت روی کارت ویزیت

 

منظور از قرار دادن آدرس وب سایت روی کارت ویزیت چیست؟ منظور این نیست که شما وب سایت اصلی خود را که کارتان را روی آن انجام می دهید در اختیار دیگران قرار دهید بلکه شما باید فضایی را ایجاد کنید که مخاطب با زدن آدرس وب سایت شما در مرورگر خود جذب شما شود و تحت تاثیر قرار بگیرد.

حال این فضا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شما باید بصورت اختصاصی وب سایتی را طراحی کنید که دارای این ویژگی ها باشد:

1- دارای یک پیام خوشامد گویی به مخاطب باشد.

2- دارای یک ویدیو کوتاه از معرفی خودتان و کارتان باشد تا مخاطب شما را بهتر بشناسد.

3- دارای یک تخفیف ویژه برای محصولاتتان باشد.

و بطور خلاصه دارای مواردی باشد که مخاطب را از ورود به آن صفحه پشیمان نکند و مخاطب بخواهد که دوباره با شما ارتباط برقرار کند.

اما یک نکته بسیار مهم که هرگز نباید فراموش کرد:

آدرس وب سایتی که شما در اختیار مخاطبتان قرار می دهید باید تا حد ممکن کوتاه و آسان باشد. این مورد شانس برقرای ارتباط فرد با شما را بسیار بالا می برد.

 

 

5- پروفایل شبکه های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی در کارت ویزیت

 

شبکه های اجتماعیتان را روی کارت قرار دهید اما نه همه آنها را. امروزه شبکه های اجتماعی همه کسب و کارها اعم از مجازی و حقیقی را شامل می شوند. بنابراین اگر شما در آنها عضو نیستید در حقیقیت در فضایی که در آن کار می کنید وجود ندارید چراکه از چشمان مردم که امروزه اکثر وقتشان را در فضای مجازی می گذارنند دور هستید.

اما این تفاسیر بدین مفهوم نیست که شما بطور مثال هر 8 شبکه اجتماعی که در آن عضو هستید را داخل کارت قرار دهید. به خاطر دو دلیل:

1- دلیل اول را در قسمت بعدمی خوانید (قسمت 6)

2- دلیل دوم این است که شما می خواهید فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطب ایجاد کنید نه اینکه اورا در غرق در خودتان بکنید.

بنابراین یک استراتژی مناسب برای لیست کردن و ترتیب شبکه های اجتماعی خود انتخاب کنید و اولویتتان شبکه هایی باشد که هم شما و هم مخاطبتان فعالیت بیشتری در آن دارید.پ

 

 

6- فضای خالی

فضای خالی به اندازه ای اهمیت دارد که به عنوان یک گزینه جداگانه به آن پرداخته ایم.

تا به حال چند بار کارتهای ویزیتی را در دست گرفته اید که پر از اطلاعات گوناگون و زیاد است؟ آیا این شلوغی بیش از حد شما را آزار نمی دهد؟ قطعا پاسخ این سوال مثبت است و این شلوغی هر کسی را اذیت می کند.

بنابراین از درج اطلاعات زیاد و بی مورد برای کارت ویزیت خود خودداری کنید و تنها اطلاعات ضروری را درج کنید تا مخاطب با دیدن کارت دچار سردرگمی نشود.

 

 

7- خلاقیت در طراحی

 

طراحی کارت ویزیت

 

اما قسمت پایانی که مهم ترین قسمت و در واقع همه چیز یک کارت ویزیت است، طراحی آن می باشد.

تمامی موارد 1 تا 6 قرار است روی کارتی قرار بگیرد که شما آن را طراحی کردید. بنابراین باید در طراحی کارتتان خلاقیت زیادی به خرج دهید. به جای شناساندن خودتان یا کارتان به مخاطب از طریق اطلاعات روی کارت خودتان را با طراحی زیبایی که برای کارت انجام داده اید به مخاطب معرفی کنید.

برای مثال اگر شما در زمینه موسیقی فعالیت می کنید، طرح کارتتان باید شبیه به یک نوت یا یکی از ابزار موسیقی باشد که این نیز بستگی به سازی دارد که شما می نوازید.

 

امیدواریم با توجه به این نکات کارت ویزیت زیبایی برای خودتان طراحی کرده و با کمک آن به سکب و کارتان رونق دهید. هوران همه روزه آماده پذیرش سفارشات شما در زمینه های مختلف گرافیکی بخصوص کارت ویزیت است.

 

منبع: TUTSPLUS

 

مطالب دیگر:

ساخت بج سینه و مراحل تولید آن در هوران گرافیک

ساک دستی پارچه ای چیست و چه کاربردهایی دارد

خرید بج سینه و سفارش آن در هوران گرافیک

ساک دستی کاغذی و تولید آن در هوران گرافیک

انواع چاپ دیجیتال و معرفی بهترین روش چاپ

چاپ ساک دستی پارچه ای با روش چاپ سیلک و مزایا و معایب آن

بج سینه تبلیغاتی، سیر تحولات آن و کاربرد آن در بازاریابی

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/hooran.graphic

تلگرام: https://t.me/hoorangraphic

Share
0
hooran
hooran

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس

دفتر مرکزی:

تهران، میدان بهارستان، ابتدای خیابان صفی علی شاه، کوچه مولا، پلاک2، طبقه دوم، واحد3

شعبه بازار:

تهران، خیابان جمهوری، ابتدای خیابان ظهیرالاسلام، پاساژ شقایق، طبقه همکف، پلاک130

شماره تماس

021-33941239

0903-6355187

0912-4993540

ایمیل : info@hoorangraphic.ir

نماد اعتماد

© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress