در دنیای بازاریابی و تبلیغات، استندهای نمایشگاهی در تمامی محیط های نمایشگاهی و غرفه های مختلف به منظور اهداف مختلف در تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند. وجود انواع استند نمایشگاهی برای موارد زیر ضروری است:

۱- جلب توجه مخاطبان

۲- ارائه و نمایش اطلاعات

۳- حصول اطمینان از رسیدن پیام شما به مخاطبانتان

انتخاب یک طراحی صحیح برای استندهای نمایشگاهی میتواند تفاوت بین یک بازاریابی موفق و یک سرمایه گذاری نادرست را نشان دهد.

آیا شما در یک نمایشگاه صاحب غرفه هستید؟ یا قصدتان تبلیغات در مراکز خرید است؟ یا اینکه قصد دارید توجه مخاطبانتان را در بزرگراه ها به تلبیغ برندتان جلب کنید؟ برنامه و پلتفرم شما برای این کار چیست؟

برای هرکدام از این موارد استندها و سازه های تبلیغاتی میتواند بهترین مورد باشد. در این مقاله ما به بررسی یکی از بهترین عناصر تبلیغات یعنی انواع استند نمایشگاهی میپردازیم.

انواع استند نمایشگاهی

 

 

انواع استند نمایشگاهی

۱- استندهای قابل انعطاف

۲- استندهای پول آپ

۳- استندهای پاپ آپ

۴- نمایش استند بصورت پوستر

۵- نمایش استند بصورت بورد یا تابلو

۶- ساخت انواع استند نمایشگاهی با استفاده از کابل و میله

۷- استندهای ستونی

۸- استند بروشور

۹- استند بصورت علائم در فضای باز

حال به بیان انواع استند نمایشگاهی که در بالا ذکر شده است میپردازیم:

 

استندهای قابل انعطاف

استند قابل انعطاف

این نوع استندها بطرز قابل توجهی انعطاف پذیری زیادی دارند. طوری که شما میتوانید با استفاده از آنها چند استند را بطور همزمان در حالتی زیبا و بدون هیچ مشکلی به نمایش بگذراید. این استندها برای نمایش در غرفه های نمایشگاهی بسیار ایده ال هستند. همچنین برای تبلیغاتی مناسب است که شما توانایی دستکاری در اندازه و نوع شکل آنها را دارید. صفحه نمایشهای تلویزیون یکی از بهترین مکانها برای تبلیغات بدین صورت است. و باعث تعامل شما با مخاطب خواهد شد.

 

استندهای پول آپ

استند پول آپ

استند پول آپ از انواع استند نمایشگاهی، بسیار مقرون به صرفه و سبک وزن است. استندهای پول آپ برای نمایشهای مکرر در سازمانها و شرکتها و همچنین کنفرانسها مناسب است. این استندها به راحتی قابل نصب و جمع کردن و همچنین حمل کردن است.

 

استندهای پاپ آپ

استند پاپ آپ

این نوع استندها برای نمایش در کنفرانسها بسیار ایده ال هستند. دلیل آن این است که میتوانند پس زمینه مناسبی را برای محیط کنفرانس ایجاد کنند. از استندهای پاپ آپ در نمایشگاه ها و و تبلیغات مختلف دیگر نیز استفاده میشود. علاوه بر این، استندهای پاپ آپ دارای صفحه نمایش مسطحی هستند که برای نمایش در تلویزیون نیز بسیار مناسب میباشند. اگر طراحی خلاقانه ای در این استندها بکار برده شود میتوانند برای نمایشگاه های تجاری نیز ایده ال باشند.

 

نمایش استند بصورت پوستر

پوستراستند

پوسترها میتوانند یک مکمل خوب برای استندهای تبلیغاتی باشند. پوستراستندها این امکان را برای شما فراهم میکنند تا تبلیغاتی را که مدنظر شماست اما نمیتوان آنها را به عنوان تبلیغات اصلی نمایش داد، در کنار تبلیغات اصلی بصورت پوستر نمایش داد و فضای زیبایی را در کنار استندهای اصلی ایجاد کرد. در حقیقت با استفاده از پوستراستندها شما میتوانید یک نمایش چندگانه یا چند وجهی یا ترکیبی از تبلیغات خود داشته باشید و اطلاعات محصولاتتان و برندتان را در آنها بگنجانید.

 

نمایش استند بصورت بورد یا تابلو

بورد استند

بوردهای نمایشی و تبلیغاتی برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار میگیرند. نصب انواع پوسترها، اطلاعات راجع به محصولات، تبلیغ محصولات بصورت جداگانه میتوانند از اهداف این استفاده از این بوردها باشند که توجه مخاطبان را جلب میکنند. اما شاید مهمترین هدف استفاده از این بوردها که آنها را معروف کرده، کاربرد و استفاده آموزشی آنهاست. به گونه ای که در مدارس یا دانشگاه ها و مکانها و ارگانهای آموزشی مختلف، وجود این بوردها برای اطلاع رسانی و اهداف دیگر ضروری میباشد. همچنین به ارگانهای آموزشی این اجازه را میدهند تا هر روز اطلاعات موجود در این بوردها را آپدیت کنند.

 

ساخت انواع استند نمایشگاهی با استفاده از کابل یا میله

انواع استند نمایشگاهی با کابل یا میله

این نوع استندها برای آژانسهای املاک و رستورانها بسیار مناسب هستند. این استندها برای تبلیغات پنجره مانند طراحی شده اند. این استندها اغلب دو طرفه هستند و این امکان را فراهم میکنند تا آژانسهای املاک یا رستورانها تبلیغات خود را هم برای افراد داخل آن مکانها به نمایش بگذارند و هم برای افراد خارج از این مکانها و درحقیقت قدرت تبلیغات را دو برابر کنند.

 

استندهای ستونی

استندهای ستونی

در نمایشگاه های تجاری، کنفرانسها و رویدادها و گفتگوهای رسانه ای از این استندها برای نمایش در پس زمینه استفاده میشود. این استندها میتوانند با لوگو یا نام شرکت مورد نظر یا یک برچسب خاص تزئین شوند.

 

استند بروشور

استند برشور

از استندهای بروشوری هم در نمایشگاه های تجاری و هم در اداره یا دفاتر میتوان استفاده کرد. هر شرکت میتواند بطور اختصاصی این استندهای بروشوری را برای مخاطبان هدفش طراحی کند. استندهای بروشوری شاید ساده باشند ولی روش تبلیغات در آنها پیچیده است.

 

استند بصورت علائم در فضای باز

استند در پیاده روها

بسیاری از بازاریابیها میتواند در فضای باز برگزار شود. بنابراین برای تبلیغات در این فضاها باید از استندهایی استفاده کرد که متناسب با آب و هوای منطقه باشد. یعنی میتواند با دوام و محکم باشد یا بالعکس. برای این فضاها علائم تبلیغاتی مناسبی وجود دارد. برای مثال بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در خیابانها. سایز و اندازه این استندها باید متناسب با مکان مورد نظر باشد.

برای مثال در پیاده رو ها باید به نسبت کوچک و قابل دیدن باشد، به گونه ای که مخاطب برای دیدن آن به زحمت نیفتد. یا در جاده ها و بزرگراه ها باید متناسب با فضای این مکانها به نسبت بزرگ باشد، تا افراد بتوانند هنگام عبور از کنار این بیلبوردها، آنها را به راحتی ببینند.

استند بصورت بیلبورد

همانطور که ملاحظه کردید انواع استند نمایشگاهی را برای شما بیان کرده و ویژگی های مرتبط با هریک را شرح دادیم. حال انتخاب با شماست. نیاز شما به کدام نوع است؟ آیا شما یک غرفه نمایشگاهی دارید یا قصد تبلیغات در یک کنفرانس را دارید یا اینکه میخواهید در فضای باز تبلیغات برند خودتان را انجام دهید؟

هوران گرافیک میتواند شما را در زمینه انتخاب استند مورد نظرتان راهنمایی کرده و به شما مشورت بدهد. امیدواریم که از این مظلب لذت برده باشید.

شرکت در نمایشگاه ها نیازمند سرمایه گذاری در وقت و هزینه است. بنابراین اگر کسی قصد این کار را داشته باشد باید آن را به بهترین نحو انجام دهد. بدین معنی که به تمام وجوه کار توجه داشته باشد و تبلیغاتش را به گونه ای انجام دهد که کاملا تاثیر گذار و جذاب باشد. استند و سازه های نمایشگاهی یکی از ابزارهایی است که اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند بیشترین تاثیر را روی مخاطب داشته باشد.

این مطلب قصد دارد تا به شما ایده ها و نحوه ی برپایی و طراحی استند و سازه های نمایشگاهی را به شما بیاموزد تا مخاطب با نگاه کردن به آنها، برند شما را در ذهن خود ثبت کنند.

 

 

ایده های طراحی استند و سازه های نمایشگاهی و دلیل کارایی آنها

در نمایشگاه ها همگی برای تبلیغ و فروش محصولاتشان حضور پیدا می کنند. همچنین همگی برای این فروش و تبلیغات طراحی های خاص خود را دارند. اما آیا همه این طراحی ها جذاب است و جلب توجه می کند؟

شما باید به گونه ای غرفه خود را طراحی کنید که چشم مخاطب بلافاصله به غرفه شما بیفتد. اما چگونه؟

 

طراحی استند و سازه های نمایشگاهی کوچک

 

استند و سازه های نمایشگاهی با طراحی کوچک

 

شکل بالا می تواند یک مثال مناسب از طراحی استندهای کوچک باشد. که به گونه ای طراحی شده اند که استفاده بهینه ای از فضای موجود در غرفه شود.

فرشی که از سقف تا زمین کشیده شده است به نظر استند را بزرگ نشان می دهد. درحالیکه طراح با این طراحی ضمن استفاده بهینه از فضا، با ایجاد یک توازن بین رنگ سفید در زمینه با سایر رنگ ها کاری کرده که مخاطب هنگام نگاه کردن به آن دچار سردرد نشود و نگاهش را برنگرداند.

اما دلیل این طراحی چیست؟

وقتی صحبت از سازه های نمایشگاهی می شود کوچک بودن به هیچ وجه نشان دهنده ناخوشایند بودن نیست. در استندهای کوچک می توان از ارتفاع بیشتری بهره برد یا از دو طرف خالی آن برای تبلیغات دیگر استفاده کرد(مانند شکل بالا که از ستون های سفید رنگی برای تبلیغات دیگر استفاده کرده است).

 

طراحی یک فضای حقیقی

 

ایجاد یک فضای حقیقی با استند و سازه های نمایشگاهی

 

اگر می خواهید مخاطبانتان با فضای کاری شما و محصولات شما ارتباط برقرار کنند، چرا آن ها را در نمایشگاه به ای فضا دعوت نمی کنید؟ چرا فضایی طرحی نمی کنید که دقیقا خود مخاطب در طراحی آن استفاده شود؟

تصویر بالا یک غرفه از یک نمایشگاه است که کار آن فروش تجهیزات اداری است. همانطور که می بینید این غرفه به گونه ای طراحی شده است که یک فضای اداری را به زیبایی شبیه سازی می کند.

دلیل این کار چیست؟

حس کردن محصولات یک برند و دیدن آن ها از نزدیک باعث می شود کیفیت آن ها به خوبی توسط مخاطب تشخیص داده شود. بنابراین طراحی استند و سازه های نمایشگاهی که مخاطب را در یک محیط واقعی از محصولات یک برند قرار دهد، بسیار موثر تر از یک تصویر یا یک ویدیو یا ارائه یک بروشور می باشد.

 

طراحی یک سازه انعطاف پذیر

 

طراحی استند و سازه های نمایشگاهی انعطاف پذیر

 

منظور از انعطاف پذیر بودن یک سازه این است که این سازه به گونه ای طراحی شود که در نمایشگاه های بعدی نیز قابل استفاده مجدد باشد.

اما چرا؟

ساخت سازه های نمایشگاهی هزینه زیادی را می طلبد. بنابراین شما باید آن ها را به گونه ای طراحی کنید که در آینده نیز بتوانید از آن ها استفاده کنید. از این رو منطقی است که یک طراحی انعطاف پذیر را برای سازه ی خود داشته باشید. اندازه استانداردی که برای سازه ها مدنظر است ۱۰*۱۰، ۱۰*۲۰ و ۲۰*۲۰ است. البته طراحی ارزشمند و فوق العاده آن است که تمام این سه بعد را در خود داشته باشد. پس نتیجه می گیریم که یک طراحی متفاوت بسیار بهتر از چندین بار طراحی سازه های مختلف است.

 

اجاره یک سازه نمایشگاهی

 

استند و سازه های نمایشگاهی اجاره ای

 

بعضی از شرکت های طراحی استند و سازه های نمایشگاهی این امکان را به شما می دهند تا برای مدتی مشخص سازه ای را که مد نظرتان است از آن شرکت اجاره کنید.

علت کارایی این روش چیست؟

این شیوه برای برندها و شرکت هایی که بار اول است در یک نمایشگاه حاضر می شوند بسیار مناسب است. چراکه می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند و کارهای بیشتری انجام دهند. درست است که ممکن است این سازه ها کمی از استاندارد مدنظر شما دور باشند ولی شک نکنید که برای بار اول مناسب ترین انتخاب است.

 

استفاده از ویژگی ۲D و ۳D

 

استفاده از ویژگی 2D و 3D در استند و سازه های نمایشگاهی

 

سازه نمایشگاهی در تصویر بالا از سیستم ۴D استفاده کرده است. اما استفاده از ۲D و ۳D رایج تر است. این ویژگی غرفه شما را بسیار جذاب و قابل توجه می کند.

اما کارایی آن چیست؟

با وجود اینکه بنرها، صفحه نمایش های بزرگ و نمادهای معروف اهمیت بسیاری در ارتباطات شما دارند، اما باید گفت که ویژگی ۲D و ۳D یک ویژگی منحصر به فرد است و در غرفه شما کاملا محسوس می باشد و به چشم می آید.

 

ترکیب رنگ در سازه ها

ترکیب رنگ در استند و سازه های نمایشگاهی

 

همانطور که می دانید چشم انسان به رنگ ها حساس است. پس استفاده از آن ها در سازه ها بسیار اهمیت دارد. اما چگونه؟ اینکه هر رنگی که بخواهیم را درون سازه استفاده کنیم کاملا اشتباه است. باید رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی دارند و چشم را اذیت نمی کنند در سازه ها بکار ببریم. در تصویر بالا غرفه ای که می بینید دارای یک ترکیب رنگ مناسب است. ضمن اینکه برای فریفتن و جذب مخاطب از رنگ ها بصورت برجسته استفاده کرده است.

کارایی این روش چیست؟

رنگ هایی که بصورت بولد و برجسته هستند می توانند در جلب توجه غرفه شما بسیار کمک کننده باشند. اما توجه داشته باشید که نباید بیش از سه رنگ را در این طراحی بکار ببرید تا طرح شما شلوغ و زننده نشود.

 

اهمیت به بافت استند و سازه های نمایشگاهی

 

بافت استند وسازه های نمایشگاهی

 

بافت سازه ی شما اهمیت بسیاری دارد. شما می توانید به کمک یک بافت زیبا برای سازه خود، غرفه خود را کاملا متمایز و قابل تشخیص از دیگر غرفه ها کنید. برای مثال در تصویر بالا غرفه ای که مشاهده می کنید،  از یک بافت چوبی بسیار زیبا و با طراحی کاملا کارشناسی شده استفاده کرده است.

دلیل و کاربرد آن چیست؟

برای جلوه نمودن برندتان، غرفه شما باید از لحاظ بصری یک غرفه زیبا و جالب توجه باشد. بهترین روش برای این کار هم استفاده از انواع ماده ها با الگوهای مختلف برای ساخت استند و سازه های نمایشگاهی است تا چشم انسان را به سمت خود بکشد. برای مثال استفاده از یک سازه چوبی به همراه میز و صندلی های فلزی و طرح های داخلی که می توانند از جنس پلاستیک یا فوم باشند.

امیدواریم با این مطلب درباره ایده های طراحی استند و سازه های نمایشگاهی شما را راهنمایی کرده باشیم.

منبع: EVENTBRITE

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/hooran.graphic

تلگرام: https://t.me/hoorangraphic