• خانه
  • بسته بندی
    • بسته بندی آماده
      • ساک دستی مقوایی آماده
      • ساک‌دستی پارچه‌ای آماده
      • جعبه کیبوردی خام
    • ساک دستی مقوایی
    • ساک دستی پارچه ای
    • کاغذ بسته بندی
    • چاپ روبان
    • مارک پارچه ای
    • تگ آویز
    • جعبه کیبوردی
    • پاکت پستی اختصاصی
  • لیبل و برچسب
    • لیبل سوپر گلاسه
    • لیبل پی وی سی
    • لیبل گچی
    • هولوگرام
    • برچسب اموال
    • لیبل پلی‌استر
    • لیبل شیشه ای
  • ست اداری
    • چاپ سربرگ
    • کارت ویزیت فوری
    • چاپ فاکتور و قبض
    • چاپ سی دی و دی وی دی
  • تبلیغات و بازاریابی
    • کاتالوگ
    • فولدر
  • طراحی
    • طراحی سایت
    • طراحی لوگو
    • نمونه کار لوگو
  • بج سینه
  • هوران کده
  • درباره ما
  • تماس با ما
✕
مزایا ساک دستی پارچه ای در معرفی برند شما ,شاخص
مزایا ساک دستی پارچه ای در معرفی برند شما
سپتامبر 3, 2019
ساک دستی پارچه ای و مزایای آن در کسب و کار شما
ژوئن 11, 2020
Categories
  • چاپ دیجیتال و چاپ افست
Tags
  • آموزش طراحی پوستر
  • اصول طراحی پوستر
  • انواع پوستر
  • پوستر تبلیغاتی
  • طراحی پوستر
  • طراحی حرفه‌ای پوستر
  • نمونه کارهای طراحی پوستر

طراحی پوستر به شیوه‌ای خلاقانه یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های گرافیک محسوب می‌شود. هر موضوع می‌تواند دنیای جدیدی باشد که به آن وارد می‌شویم. لازمه‌ی طراحی پوستر با یک عنوان مشخص این است که در ابتدا جزئیات لازم را در حوزه‌‌ی مربوطه بدانیم( مانند رنگ‌ها، نمادها، رویدادها، شعار، ادبیات مربوط به موضوع و …. .) مرحله‌‌ی بعدی نیز شامل دانش گرافیکی و ایده‌ پردازی‌ها است.

در این مقاله وبلاگ هوران گرافیک قصد دارد 7 توصیه‌ی کاربردی را معرفی کند، تا از چالش‌ها و سختی‌های طراحی پوستر برای شما کاسته شود.

طراحی خلاقانه پوستر

قوانین طراحی پوستر که باید همیشه به خاطر بسپارید

طراحی پوستر در چهار اندازه رایج انجام می‌شود:

  • 21.69 سانتی‌متر در 27.94 (8.5 در 11 اینچ که اندازه‌ی کاغذ A4 است)
  • 21.94 سانتیمتر در 43.18 سانتیمتر ( 11 در 17 اینچ)
  • 55.88 سانتیمتر در 86.36 سانتیمتر (22 در 34 اینچ)
  • 60.96 سانتیمتر در 91.44 سانتیمتر (24 در 36 اینچ)

از این اندازه‌ها در دو صورت افقی و عمودی می‌توانید استفاده کنید.

اصول طراحی پوستر

1- پوستر باید از فاصله‌های دور قابل خواندن باشد

الویت و هدف اصلی در طراحی پوستر این است که خواننده را از وجود یک اتفاق یا رویداد آگاه کند. اطلاعات کلیدی و مهم در متن باید ازفاصله‌های دور نیز قابل خواندن باشند. به خاطر داشته باشید که متون به کار رفته در طراحی پوستر باید از یک سلسله مراتب از پیش تعریف شده‌ای پیروی کنند.

  • عنوان: اساسی‌ترین عنصر در پوستر عنوانی است که در آن قرار می‌هیم. می‌توان عنوان را با عناصر هنری مانند تصاویر ترکیب نمود( به عنوان مثال اگر لوگو و نماد مخصوصی دارید از آن در عنوان پوستر استفاده کنید.) البته طراحی عنوان به صورت یک جزء هنری نیز می‌تواند در طراحی پوستر جذاب به نظر برسد. به خاطر داشته باشید از فونت‌هایی که خوانا و در عین حال زیبا نیز هستند استفاده کنید.
  • متن اصلی: در این متن از تصویر باید به  سه پرسش به صورت کاملا مختصر پاسخ دهید: چه چیز؟ چه وقت؟ و کجا؟.      در خصوص اندازه نیز دو راهکار وجود دارد. اول اینکه می‌توانید متن جزئیات را در اندازه‌ای نصف عنوان بنویسید یا اینکه فونت بزرگ‌تری را انتخاب کرده راهکارهای دیگری را برای ایجاد تضاد و تمایز با عنوان به کار بگیرید.
  • جزئیات: قسمتی از متن در طراحی پوستر است که باید شامل جزئیات فرعی موضوعی باشد که شما در حال اطلاع رسانی در خصوص آن هستید. این متن باید کوچک باشد و نسبت به سایر اجزای پوستر کمتر خودنمایی کند.

طراحی پوستر

 

2- در طراحی پوستر تضادها را در تصویر پررنگ کنید

تنها به اندازه‌ی یک نگاه فرصت دارید تا مخاطبانتان را جذب کنید. تضاد زیاد بین اجزائ در طراحی کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید. رنگ‌های یکنواخت و کم انرژی را فراموش کنید. روی رنگ‌ها و نمای نوشته‌هایتان تمرکز کنید. احتیاط در طراحی پوستر معنایی ندارد. ترکیب‌های عجیب و غیر عادی را امتحان کنید.در خصوص رنگ و طرح پس زمینه رنگ‌های واضح و پررنگ و تصاویر بزرگ استفاده کنید. عادت‌ها را در طراحی پوستر از بین ببرید تا بیشتر جلب توجه کنید.

طراحی پوستر

3- محل نصب پوستر را خوب شناسایی کنید

کجا میخواهید پوسترتان را نصب کنید؟ ابعاد پوستر، اندازه حاشیه، رنگ‌ها و حتی عباراتی که برای دعوت مخاطبانتان به کار می‌برید از محل نصب تاثیر می‌پذیرند. اینکه دقیقا بدانید طرح شما کجا قرار می‌گیرد کمکتان می‌کند تا خلق بهتری را ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر قرار است پوسترتان را روی یک دیوار آبی نصب کنید باید حواستان به تضاد رنگ‌ها و رنگ دیوار باشد تا بهتر دیده شوید. همچنین اندازه‌ی پوستر بر روی یک دیوار، با اندازه‌ی آن بر روی یک تابلوی اعلانات متفاوت است.

طراجی پوستر

4- نسخه‌های کوچک از پوسترتان تهیه کنید

از آنجایی که پوستر شما نهایتا باید چاپ شود سعی کنید تعدادی نسخه در اندازه‌های کوچک‌تر برای نصب در مکان‌های متعدد دیگر تهیه کنید. این اصل بازاریابی را به خاطر بسپارید: یک شخص برای به ذهن سپردن چیزی باید بیست بار در معرض نمایش آن قرار بگیرد. پس در طراحی پوستر دقت کنید تا تغییر در اندازه از کیفیت و گیرایی آن کم نکند. عمل به توصیه‌های زیر می‌تواند در طراحی پوستر موثر باشد:

  • مقیاس تصاویرتان را کوچک کنید تا برای شبکه‌های اجتماعی مناسب باشند.
  • پوسترتان را بر روی یک کارت پوستال برای پخش و دست به دست کردن بین مخاطبین چاپ کنید.
  • بر روی صفحه فرود وب‌سایتتان یک مکان مناسب جهت قرار دادن پوستر بر روی آن در نظر بگیرید.
  • نسخه‌ای جهت ارسال با ایمیل نیز طراحی کنید.

طراحی پوستر

 

5- تنها از یک تصویر غالب استفاده کنید

همان گونه متن‌ها باید خوانایی لازم را داشته باشند تصاویر نیز باید به راحتی دیده شوند. پس از به کار بردن عناصر بصری بزرگ نترسید. اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که تنها باید یک تصویر شاخص استفاده کنید. به کار بردن عکس‌های متعدد تمرکز مخاطبان را نسبت به هدف اصلی ما کم می‌کند. مطمئنا تا به اینجا متوجه تاثیر رنگ‌ها در طراحی پوستر شده‌اید. دقت داشته باشید که نوشته تضاد لازم با تصاویر را دارند و به صورت مستقل به راحتی دیده می‌شوند.

طراحی پوستر

6- در طراحی پوستر بین عناصر فاصله گذاری کنید

بین اجزاء تصویر به صورت اغراق آمیز فاصله گذاری کنید. این کار شاید در ابتدا مضحک به نظر برسد اما همین موضوع باعث می‌شود تا هر عنصر راحت‌تر دیده شود. موارد زیر بیان می‌کنند که کجا بهتر است بین عناصر در طراحی پوستر فواصل نسبتا زیادی ایجاد کنیم:

  • در کلمات به صوت تک به تک. اگر حروف در هر عنصر بسیار نزدیک به هم نوشته شوند از فواصل دور تار به نظر می‌رسند.
  • بین خطوط نیز باید یک فاصله اضافی قرار دهیم.
  • اطراف حاشیه‌ی داخی بوم نیز فاصله ایجاد کنید.
  • بین عناصر با نوع متفاوت باید فاصله گذاری بیشتری صورت بگیرد.
  • اطراف آن چیزی که می‌خواهید بیشتر از همه دیده شود نباید از عناصر زیادی استفاده کنید. پس بهتر از اگر عضوی قرار است در آنجا قرار گیرد با فاصله گذاشته شود.

طراحی پوستر

7- مخاطب را در طراحی پوستر به انجام یک عمل دعوت کنید

هدف بیشتر پوسترها دعوت مخاطبین به یک رویداد مانند تاتر، همایش و مواردی از این قبیل و یا انجام کاری است. به همین دلیل جملاتی برای انجام یک اقدام در طراحی پوستر ضروری است. برای این جملات اهمیت بالایی قائل شوید.

نکته مهم اینجاست که این عبارات مانند جملاتی که در سایت‌ها مشاهده می‌کنیم ( مانند ” ثبت نام کنید” یا ” با ما تماس بگیرید”) ساده نیستند. برای نوشتن این عبارات در پوسترها باید واکنش مخاطبان را پیش بینی کنیم، سپس یک جمله زیرکانه برای این منظور طراحی نماییم. یک نمونه مناسب برای این کار استفاده از کد QR است که مخاطبان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند با اسکن آن به سایت شما هدایت شده و بیشتر نسبت به کارتان کنجکاو می‌شوند.

طراحی پوستر

 

به شبکه‌های اجتماعی هوران گرافیک بپیوندید.

کانال تلگرام هوران گرافیک صفحه‌ی اینستاگرام هوران گرافیک

مطالب مرتبط: ساک پارچه‌ای ، پلات و لمینت ، مراحل طراحی لوگو،  ، ساک دستی پارچه‌ای

Share
0
hooran
hooran

Related posts

تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال
جولای 17, 2019

چاپ دیجیتال و چاپ افست چه تفاوت هایی دارند ؟


Read more
انواع چاپ دیجیتال
جولای 7, 2019

انواع چاپ دیجیتال و معرفی بهترین روش چاپ


Read more

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس

دفتر مرکزی:

تهران، میدان بهارستان، ابتدای خیابان صفی علی شاه، کوچه مولا، پلاک2، طبقه دوم، واحد3

شعبه بازار:

تهران، خیابان جمهوری، ابتدای خیابان ظهیرالاسلام، پاساژ شقایق، طبقه همکف، پلاک130

شماره تماس

021-33941239

0903-6355187

0912-4993540

ایمیل : info@hoorangraphic.ir

نماد اعتماد

© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress